تحقیق در مورد بازاریابی در صادرات

مطالب دیگر:
📝پاورپوینت Stored Procedure In SQL SERVER📝پاورپوینت ابزار های هفت گانه جدید کنترل کیفیت📝پاورپوینت اثر توزیع های مختلف فعالیت در طی پروژه در شبکه های PERT📝پاورپوینت ارزیابیهای کبدی📝پاورپوینت اﺛﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر📝بسته تضمینی ازمون وکالت98📝پاورپوینت فرایندمهندسي ارزش،pptx،در 138 اسلاید📝پاورپوینت SCM و یکپارچگی زنجیره تامین،pptx،در 70 اسلاید📝کسب درامد اینترنتی📝پاورپوینت خون و فراورده های خونی📝پاورپوینت فیزیولوژی خون و انتقال خون،📝تعاریف سخت افزار و سیستم عامل📝پاورپوینت همزمانی بن بست و گرسنگی در سیستم عامل ،pptx،در 55 اسلاید📝سقف عرشه فولادي (متال دک)📝پاورپوینت روش نگارش مقاله های علمی و استخراج مقاله پژوهشي از پايان‌نامه📝پاورپوینت مدیریت ریسک و شناسایی ریسکها📝درز انبساط و انقطاع📝ماشین آلات آسفالت کاری📝نرم افزار آندروید استخدام شو📝پاورپوینت سیستم های اقتصادی درعلم اقتصاد،
تحقیق در مورد بازاریابی در صادرات|962005|realclick
در این مطلب از سایت شما فایل با عنوان تحقیق در مورد بازاریابی در صادرات را مشاهده می نمایید.

فرمت فایل :word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 41صفحه

ساده ترین راه برای ورود به یک بازار خارجی از مجرای صادارات میسر می گردد امکان دارد شرکت گاهگاه، به صورت غیر فعال مازاد تولید خود را به کشور دیگری صادر کند و یا نقشی فعال بر عهده گیرد و دامنه صادرات خود را به یک بازار خاص بکشاند در هر دو حالت شرکت کالاها را در کشور خود تولید می نماید امکان دارد برای صدور به بازار خارجی در این محصولات تغییراتی بدهد (یا اینکه تغییراتی ندهد) شرکتی که کالاهایی را صادر می کند نباید در خط محصول، سازمان، سرمایه گذاری یا رسالت شرکت تغییراتی بدهد.

اصولا شرکتها کار با صدور غیر مستقیم آغاز می کنند و از طریق واسطه های بازاریابی مستقل جهانی اقدام به صدور کالا می نمایند . صدور غیر مستقیم کالا نیاز به سرمایه گذاری اضافی ندارد، زیرا شرکت ناگزیر نیست یک نیروی فروش در خارج ایجاد کند و یا قراردادهایی را تنظیم نماید. همچنین ریسک کمتری دارد. واسطه های بازاریابی جهانی (بازرگانان محلی یا نمایندگیها، سازمانهای تعاونی و شرکتهای مبتنی بر مدیریت صادراتی) اطلاعات لازم برای ایجاد ارتباط و خدمات مربوطه ارائه می کنند، به گونه ای که معمولا شرکت فروشنده دچار لغزشهای کمتری خواهد شد.

امکان دارد شرکت فروشنده سرانجام دست به صدور مستقیم کالا نماید و بدین وسیله ناگزیر است امور مربوط به صدور کالا را خودش انجام دهد . در این استراتژی میزان سرمایه گذاری و ریسک بیشتری وجود دارد، ولی به همین نسبت بازده بالقوه هم بالا می رود. یک شرکت می تواند صدور مستقیم کالا را از راه های متعدد انجام دهد: می تواند یک واحد صادرات محلی دایر نماید که فعالیت های صادرات را انجام دهد. شرکت می تواند یک شعبه فروش در خارج دایر کند که امور مربوط به فروش ، توزیع و احتمالا ترویج( سیاست های تویشقی برای افزایش فروش) را انجام دهد. شعبه فروش شرکت در خارج این امکان را به وجود می آورد که شرکت حضور بیشتری در بازار مربوطه داشته باشد. کنترل بیشتری بر امور اعمال نماید و در مرکز خرید (برای مشتریان) نمایشگاهی به وجود آورد. همچنین شرکت می تواند در زمانهای مشخص فروشندگانی (که دارای دفاتر کار در کشور هستند) به خارج گسیل نماید تا آنها زمینه هایی را برای فعالیت شرکت شناسایی نمایند سرانجام شرکت می توانداز طریق توزیع کنندگان مستقر در کشور دیگر (یعنی همان شرکت هایی که کالا را می خرند ) یا از طریق نمایندگی های مستقر در خارج (که از طرف شرکت کالاها را می فروشند) اقدام به صدور کالا نماید.[1]

تعریف صادرات :

صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها .

صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب

درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری وایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می­نماید .

شرایط صادرات :

  • اولین شرط صادرات ، تسلط بر مهارتهای ارتباطی با انسانها و گروههای خارجی است .
  • دومین شرط صادرات کار کردن است – کار به مفهوم جهانی یعنی هدف گرا کار کردن .
  • سومین شرط صادرات ، پیکار نمودن در میدان رقابت است .
  • چهارمین شرط صادرات ، پشتکار داشتن در امر صادرات است .
  • شناخت بازار

    یکی از ارکان صادرات، شناخت اصول و ضوابط حرفه ای و بین المللی بازار است .

    بازار سه اصل دارد :

  • هیچ چیز ثابت نیست .
  • هیچ کس کامل نیست .
  • هیچ چیز مطلق نیست .
  • حرفه ای های بازار پنج ویژگی دارند :

  • تخصص داشتن علمی ، اخلاقی ، رفتاری و کاری در امر صادرات
  • تعهد داشتن به صادرات
  • تعلق داشتن به صادرات
  • تداوم داشتن در امر صادرات
  • تحول داشتن در امر صادرات
  • صادرات نیازمند حرفه ای شدن است چون کل صادرات شکارگاهی است که به قدرت فرصتهایی بدست می آید برای شکار ، در بازارهای جهانی فرصتها به ندرت بدست می آید و به سرعت از بین می رود .

    صادرات یعنی بازاریابی فرامرزی یعنی حرکت در آنسوی مرزهای ملی که از نظر فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و اقلیمی با ما فرق دارند و لذا شیوه های برخورد ما هم باید متناسب با آن باشد .

    اصول بازاریابی در تمام دنیا یکی است ولی شرایط محیطی و فرهنگی فرق دارد بنابراین

    در بازاریابی جهانی نکات زیر را باید مورد توجه قرار داد :

  • تلاش برای متمایز ساختن محصول و شرکت
  • تولیدات انعطاف پذیر به جای تولیدات انبوه
  • سرعت و نوآوری در ارائه خدمات بهتر و بیشتر
  • بازار گرایی و توجه به نیازها و خواسته های روز بازار
  • تلاش برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر نسبت به سایر محصولات رقبا
  • توجه به تشکل گرایی و هم گرائی در بازار
  • ارتباط نزدیک و دائمی با توزیع کنندگان و مشتریان
  • توجه به تحقیق و بررسی بازار به شکل های مختلف
  • حضور هدفمند در نمایشگاهها و انجام تبلیغات هدفمند
  • توجه به خدمات فراگیر ( خدمات قبل از فروش ، خدمات در جریان فروش و خدمات بعد از فروش )
  • مطالعه جدی در مورد بهره وری و مدیریت کیفیت و ا ستانداردهای بین المللی
  • آشنایی و استفاده از تکنیک های مدرن فروش از جمله E-Commerce
  • استفاده از قدرت روابط عمومی خود برای ایجاد ارتباط با مقامات و تصمیم گیرندگان و هسته های قدرت
  • حساس شدن به عوامل محیطی و برون سازمانی
  • مدیریت و واکنش سریع در مقابل عملکرد رقبا
  • بطور کلی می توان گفت :

    صادرات یک سیستم است با اجزاء مختلف و همه اجزاء بایستی با هم فعالیت کنند تا سیستم بخوبی کار کند .